SAJÁTVILÁGOM

Ez a blog elsősorban rólam fog szólni, az engem körülvevő világról, az érzéseimről, a gondolataimról...ja, és a családról.

Friss topikok

  • zsoltko: Szia Tamás! Nagyon megörültem a hozzászólásodnak, és annak is, hogy tetszenek az írásaim. Látom, v... (2008.10.13. 11:07) A jogaimról

Linkblog

Én és a család 2

2007.10.24. 13:08 - zsoltko

Címkék: mikrokozmosz

A szűkebb családhoz öten tartozunk: anyu, apu, meg mi, három testvér. Márta nővérem Pozsony mellett, Úszoron él a családjával, két lánya, Margaréta és Melinda. Tímea húgom Magyarországra ment férjhez, ők most Dabason élnek, az ő fia Ákos.

Eddig tehát a száraz tények felsorolása, amelyek semmit se mondanak egy emberről, mégis fontosak, miként a színpadon játszó szinész mögé is fontos odarakni a díszleteket, mert a játék csak akkor lesz hiteles. Így, ahhoz is, hogy engem jobban értsenek, ismerni kell a családomat is...

Anyai nagyapámék a szomszédos községből, Deméndről származtak, és tizenketten voltak testvérek. A sors, és a jó Eduard Benes úgy akarta, hogy közülük csak ketten maradjanak az akkori Csehszlovákiában. Éva néni, anyu unokatestvére gyakran emlegette gyerekkoromban, hogyan szöktek át télvíz idején az Ipolyon. Ők ugyanis már a háború előtt Budapesten laktak, de a háborút itt, nálunk vészelték át. A háború után aztán deportálták őket Csehországba, és onnan kellett hazaszökniök...

Szóval, ezt a kitérőt csak azért tettem,  hogy érzékeltessem, rokonilag tulajdonképp jobban kötődünk Magyarországhoz, mint Szlovákiához. Gyerekkoromban gyakran nyaraltam Nagymaroson, ahol anyunak egy másik unokatestvére, Ili néni élt a családjával.

Szerettem ennek a sváb falunak a hangulatát, és máig nosztalgiázok az ottani emlékeken. A sors úgy akarta, hogy a betegségem végső stádiuma is ott kezdődjön el, aminek a vége a mostani állapotom.

A bejegyzés trackback címe:

https://sztakozsolt.blog.hu/api/trackback/id/tr30205881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása